Nick Zuiddam

Ik werk in Rotterdam en wordt al jaren gedreven door het geven, verbeteren en doorontwikkelen van het onderwijs. Met een klein netwerk wil ik de onderwijsvernieuwing op een innovatieve manier aanpakken dan tot nu toe. Sinds kort is het mogelijk met Nederlandse software de wisdom of the crowd te ontsluiten.

Alle perspectieven komen aan bod.
Open vragen. Elk antwoord gewogen door betrokkenen zelf. Rust voor reflectie.
Naar elkaar toegroeien als je argumenten van anderen leest of hoort. In een maand of zes de basis leggend voor een langdurige relatie met duizenden mensen op een issue, elkaar steeds meer vertrouwend. Mits je het goed doet.

Jacqueline Blaak

Onderwijs verbeteren is één. Vernieuwen is een ander hoofdstuk. Beide zullen gebeuren komend decennium. Ik denk dat we uiteindelijk koersen op een situatie waarin mensen en organisaties zo goed mogelijk laten floreren. Met weinig perverse prikkels. Op de omgeving en de persoon georiënteerd en passend bij de samenleving van nu, morgen en overmorgen in plaats van vijftig jaar terug. We zetten Nederlandse software in (fijn voor privacy) voor de dialoog, benutten de intelligentie van de menigte en laten gewogen meningen uitmonden in adviezen. Liever Masterclasses?
Doen we. Coaching? Kan ook.

Harry te Riele

Er is een oproep tot brede onderwijs-dialoog. Ook is er een enorme uitval bij leerkrachten en docenten.
Een defaitisme bij en tekort aan schooldirecteuren. Een veelheid aan experimenten die niet opschalen. Een breed zoeken naar de nieuwe rode lijn. Alles optellend stel ik voor – naast inzet van wisdom of the crowd – net als in andere sectoren het woord onderwijstransitie te adopteren.

Transitiedenken hanteert een begrippenset waar onze cultuur al twintig jaar bekend mee is. Niet volmaakt misschien, maar het maakt gesprekken wel eenvoudiger.

Nick Zuiddam

Ik werk in Rotterdam en wordt al jaren gedreven door het geven, verbeteren en doorontwikkelen van het onderwijs. Met een klein netwerk wil ik de onderwijsvernieuwing op een innovatieve manier aanpakken dan tot nu toe. Sinds kort is het mogelijk met Nederlandse software de wisdom of the crowd te ontsluiten.

Alle perspectieven komen aan bod. Open vragen. Elk antwoord gewogen door betrokkenen zelf. Rust voor reflectie.
Naar elkaar toegroeien als je argumenten van anderen leest of hoort. In een maand of zes de basis leggend voor een langdurige relatie met duizenden mensen op een issue, elkaar steeds meer vertrouwend. Mits je het goed doet.

Jacqueline Blaak

Onderwijs verbeteren is één. Vernieuwen is een ander hoofdstuk. Beide zullen gebeuren komend decennium. Ik denk dat we uiteindelijk koersen op een situatie waarin mensen en organisaties zo goed mogelijk laten floreren. Met weinig perverse prikkels. Op de omgeving en de persoon georiënteerd en passend bij de samenleving van nu, morgen en overmorgen in plaats van vijftig jaar terug. We zetten Nederlandse software in (fijn voor privacy) voor de dialoog, benutten de intelligentie van de menigte en laten gewogen meningen uitmonden in adviezen. Liever Masterclasses?
Doen we. Coaching? Kan ook.

Harry te Riele

Er is een oproep tot brede onderwijs-dialoog. Ook is er een enorme uitval bij leerkrachten en docenten.
Een defaitisme bij en tekort aan schooldirecteuren. Een veelheid aan experimenten die niet opschalen. Een breed zoeken naar de nieuwe rode lijn. Alles optellend stel ik voor – naast inzet van wisdom of the crowd – net als in andere sectoren het woord onderwijstransitie te adopteren.

Transitiedenken hanteert een begrippenset waar onze cultuur al twintig jaar bekend mee is. Niet volmaakt misschien, maar het maakt gesprekken wel eenvoudiger.